KURASAWA Shigeki

写真a

Title

Professor

Current Affiliation Organization 【 display / non-display

  • Duty ,  School of Health Sciences ,  Depertment of Occupational Therapy ,  Professor

Academic Society Affiliations 【 display / non-display

  • 1991.06
    -
    Now

    Japanese Association of Occupational Therapists ,  JAPAN

  • 2006.05
    -
    Now

    Japanese Society of Public Health ,  JAPAN

  • 2012.04
    -
    Now

    Japan Epidemiological Association ,  JAPAN

  • 2012.04
    -
    Now

    The Japanese Academy of Sensory Integration ,  JAPAN

  • 2014.04
    -
    Now

    Japan Academy of Learning Disabilities ,  JAPAN

Field of expertise (Grants-in-aid for Scientific Research classification) 【 display / non-display

  • Pediatrics

  • Special needs education

Qualification acquired 【 display / non-display

  • Occupational Therapist ,  1991.06

 

Papers 【 display / non-display

  • 読み書きが苦手な子どもに対するCognitive Orientation to daily Occupational Performance(CO-OP)を基盤とした遠隔作業療法

    塩津 裕康, 奥津 光佳, 倉澤 茂樹

    作業療法 ,  40 (1) 72 - 78 ,  2021.02

    Multiple Authorship ,  ISBN: 0289-4920

  • 問題行動を呈する児童への作業療法士による学校コンサルテーション

    倉澤 茂樹, 立山 清美, 塩津 裕康, 中岡 和代, 大歳 太郎

    作業療法 ,  40 (3) 359 - 369 ,  2021

    Multiple Authorship ,  ISBN: 0289-4920

    DOI CiNii

  • 不器用さを呈する学習障害児への作業療法士による学校コンサルテーション

    倉澤 茂樹, 立山 清美, 丹葉 寛之, 中岡 和代, 大歳 太郎

    作業療法 ,  39 (5) 605 - 615 ,  2020.10

    Multiple Authorship ,  ISBN: 0289-4920

  • 日本の自閉症スペクトラム障害児に対するMealtime Behaviour Questionnaireのstructural validity(Structural validity of the mealtime behaviour questionnaire for children with autism spectrum disorder in Japan)

    Nakaoka Kazuyo, Takabatake Shinichi, Tateyama Kiyomi, Kurasawa Shigeki, Tanba Hiroyuki, Ishii Ryouhei, Higashi Yasuhiro, Kaneda Toshikatsu

    Journal of Physical Therapy Science ,  32 (5) 352 - 358 ,  2020.05

    Multiple Authorship ,  ISBN: 0915-5287

  • 応用行動分析学と作業療法 自閉症スペクトラム障害児に対する早期介入を中心に

    塩津 裕康, 倉澤 茂樹

    作業療法 ,  39 (1) 17 - 25 ,  2020.02

    Multiple Authorship ,  ISBN: 0289-4920

display all >>