School of Health Sciences Associate Professor
![メールアドレス](/kenkyu/html/img/5617.png)
Updated on 2024/04/26
英語教育学,言語テスティング,L2ライティング
Humanities & Social Sciences / Foreign language education
Fukushima University Graduate School of Human Development and Culture
- 2019.3
Fukushima University Graduate School of Human Development and Culture
- 2019.3
Fukushima Medical University School of Health Sciences Associate Professor
2021.4 - Now
Fukushima Medical University Fukushima Medical University Integrated Center for Science and Humanities Associate Professor
2020.4 - Now
東北英語教育学会
全国英語教育学会
日本言語テスト学会
Japan Language Testing Association Secretary General
2024.4 - Now
Japan Language Testing Association Vice Secretary General
2022.4 - 2024.3
日本言語テスト学会 JLTA 研修講師派遣委員
2020 - Now
Relationship Between Perception and Performance on an L1 Summary Writing Task of an L2 Text: A Case Study of Japanese EFL University Students
Shuichi Takaki, Keisuke Kubota
TELES Journal 43 34 - 42 2023.3
Developing and Revising a Rating Scale for Reading-to-Write Tasks in Classroom Assessments
Keisuke Kubota
TELES Journal 43 43 - 54 2023.3
“Assessment Research for the Benefit of Humanity”: An Interview with Randy Thrasher and Yoshinori Watanabe
Keisuke Kubota, Yuichiro Yokouchi, Rie Koizumi
Language Assessment Quarterly 2022
東北英語教育学会研究紀要22–40号掲載論文におけるテーマおよび研究デザインの系統的レビュー
髙木修一,久保田恵佑,横内裕一郎
東北英語教育学会研究紀要 41 2021.3
A Systematic Review of Research Designs and Tests Used for Quantification of Treatment Effects in ARELE 13–28
Takaki, S, Hamada, A, Kubota, K
ARELE 29 129 - 144 2018
Kubota, K
JLTA Journal 21 ( 0 ) 141 - 159 2018( ISSN:2189-5341 )
英語教育 2022年 8月別冊
(高校における「知識・技能」、「思考・判断・表現」、「主体的に学習に取り組む態度」の学習評価)
大修館書店 2022.7
技能統合型ライティング用ルーブリックの改善:内容的側面に焦点を当てて
東北英語教育学会
A performance-data driven approachを用いた 採点基準の一般化可能性
第45回全国英語教育学会弘前研究大会
TEAP Writing Task B向けの実証的に作成した評価尺度の妥当性検証
第44回全国英語教育学会京都大会
英文読解および語彙指導の効果推定に用いられる研究デザインの系統的レビュー
JACET英語語彙・英語辞書・リーディング研究会合同研究会
ライティングピア評価におけるEBBルーブリックの検証ー評価者バイアスに焦点を当ててー
第43回全国英語教育学会島根研究大会
日本人学習者向けのRTWタスク評価基準の検討
第45回日本言語テスト学会研究例会
Relationship Between Performance and Test-Takers Beliefs of L1 Summary Writing Among Japanese EFL Learners
4th Annual International Conference of the Asian Association for Language Assessment
第30回「英検」研究助成(研究部門)
2017.7